Thursday, January 29, 2015


kau pernah berazam lepas diploma kau akan sambung degree?
dan kau rasa azam kau tu hanya khayalan dan tak akan tercapai?

kau pernah?
sebab aku pernah

berangan nak masuk degree, nak rasa ada pangkat degree bila makcik pakcik org sekeliling tanya
lepas kau dapat tawaran degree, kau bangga kejap lepastu bila dh msk dunia degree kau trs give up

pernah?
sebab aku pernah

well, degree life tak sama dgn apa yg kita bygkan mcm dalam tv
sejak diploma aku tgu lakonan lakonan mcm tgh rushing langgar one guy then tertukar buku, pergi library nak ambk buku ttbe disebalik bku ada one guy then korg forever and ever.
kau belajar dalam bilik kuliah yg kerusi bertengkat tengkat, yg boleh usha lecture dr atas.
pernah belajar dlm tu, tpi dua tiga kelas.
tak feel

now aku masih lagi dalam title degree
busy memanjang
tapi masih lagi ada masa untuk lepak sana sini, borak non stop, mata melular pandang itu ini
jumpa kawan baru, mcm dh kenal bertahun lama. walhal baru kenal dkt warung pakcik nasi lemak ayam ada kerang tambah air mata kucing sejuk

tak jangka
Allah yang atur, kita yg rancang

ada 4 semester yang perlu aku hadap

nak taknak kena hadap, sebab ada jodoh

mungkin
kah kah kah


doakan aku berjaya dunia akhirat :)